Teme   >    Žena   >   
  •  
  • Samohrana majka - od socijalne pomoći do milionskog biznisa
  • "Vaša je odgovornost da vam vizija bude u potpunosti jasna. Tek onda možete zatražiti pomoć i od drugih."
    Trisha Waldron imala je 28 godina kad je shvatila da je njen život slijepa ulica. Isprva je bila kćerka, zatim supruga, te je već s 22 godine postala majka. Kad se razvela od muža, preživljavala je na kuponima za hranu u Južnoj Dakoti, SAD, nije imala diplome, nikakvog radnog iskustva, kao ni jasne ideje šta da radi sa ostatkom svog života. Posjedovala je malu dvosobnu kuću koja joj je ostala nakon razvoda i imala je dvije slatke kćerkice, uzrasta 4 i 6 godina – ali to je bilo sve.

    Vi možete upravljati svojim životom

    Jednog poslijepodneva, dok je volontirala u kćerkinoj školi, čula je učiteljicu kako govori djeci: „Vi sami možete izgraditi svoj život”. I ta rečenica je sve promijenila. Kao što i sama kaže: „Tada sam shvatila da moram preuzeti odgovornost za vlastiti život. Živjela sam svoj život prilagođavajući se drugima i to se nije pokazalo baš dobrim.”

    Trisha je aplicirala za zajam za školovanje i vratila se u školsku klupu. Tokom prve godine, ona i njene djevojčice živjele su od socijalne pomoći, kupona za hranu, i raznoraznih poslova, međutim, tokom druge godine ukazala joj se iznenadna prilika i ona ju je zgrabila. Jedna prijateljica umjetnica ponudila joj je posao sklapanja nakita za katalošku prodaju, a koji bi radila tokom svog slobodnog vremena. Znala je da to neće biti jednostavno: po cijeli dan bi bila u školi, poslijepodne bi se bavila djecom, a zatim dokasno navečer radila za svojim kuhinjskim stolom – međutim, ona bi radila da zaradi vlastiti novac i prestala bi koristiti socijalnu pomoć.

    To što je imala kakav-takav posao i što se nastavila školovati povećalo je Trishino samopouzdanje te je konačno predložila vlasniku kataloga da upravo ona dizajnira čitavu liniju nakita. „Kao poslodavac uvijek ćete se susretati sa stvarima koje ne poznajete, ali ne smijete dopustiti da vas to zaustavi,” rekla je Trisha. Ona je otišla u biblioteku i pristupila učenju osnova dizajna nakita, kao i proučavanju motiva američkog domorodačkog stanovništva iz kojih je kasnije dobijala inspiraciju. Danas se sjeća kako tih dana nije imala baš dovoljno vremena za spavanje.

    Rast biznisa

    Njen biznis prešao je s kuhinjskog stola u garažu gdje je postavila peć na drva da se ugrije tokom hladnih zima Južne Dakote. Pa, ipak, tokom zimskih dana morala je raditi u rukavicama i teškom kaputu. Nakon dvije godine odlučila je da je spremna za još veći izazov, te je 1985. godine osnovala vlastitu kompaniju.

    Od samog početka, Trisha je u istoj mjeri bila oduševljena kulturama iz kojih je crpila svoju inspiraciju za nakit, koliko je bila oduševljena i svojim konačnim proizvodima. Ona je uvidjela da je svijet mnogo veći od njenog grada, Rapid Cityja u Južnoj Dakoti, te je uspjela izgraditi veze s prodavačima perlica i kamenja čak iz Afrike, Indije i Kine.

    Gledajući unazad, Trisha smatra da su upravo te veze, kao i veze koje je razvila sa svojim uposlenicima, bile od ključnog značaja za dugoročni uspjeh njenog posla, te pojašnjava: “U početku, moj pristup je bio veoma agresivan, bez milosti. Možda mi je to pomoglo da postignem nešto za sebe, ali nisam bila baš prijatna prema ljudima koji su me okruživali. Na kraju sam naučila da žena u biznisu svoju snagu crpi iz toga što je suosjećajna i što uključuje druge. Na taj način možete uspostaviti dugotrajna i odana prijateljstva.”

    Njen prvi milion

    Nakon samo pet godina od pokretanja biznisa, Trisha je zaradila svoj prvi milion.  Međutim, “dostizanje te tačke bilo je izuzetno teško, učila sam radeći i griješeći, i puno sam plakala. Ali, živjela sam jednostavno i nije mi bilo potrebno mnogo da preživim. Živjela sam u malom gradu i zapošljavala sam prijateljice kao pomoć. Komšije su mi pomagale oko čuvanja djece. Veliki pomak desio se 1987. godine kad je u katalogu muzeja Smithsonian Institution objavljen moj rad,” sjeća se Trisha.

    Pomoći drugima da pomognu sami sebi

    Nakon što je pridobila poznatu instituciju Smithsonian za svog klijenta, Trisha je dobila mogućnost da se preseli iz svoje garaže u pravi studio za pravljenje nakita. Drugi katalozi, poput muzeja umjetnina Museum of Fine Arts u Bostonu, također su počeli prikazivati njene linije nakita. Kad je posao bio najintenzivniji, Trisha je znala zapošljavati čak 40 drugih žena, većinom samohranih majki, koje bi pravile nakit po njenom dizajnu u svojim kućama – baš kako je i ona radila na samim počecima.
    2006. godine, nakon 20 godina u ovom poslu, Trisha je prodala svoju kompaniju jednom svom uposleniku i skrasila se u Kaliforniji sa svojim drugim suprugom.

    Za ljude koji žele započeti vlastiti biznis, Trisha ima sljedeće savjete:
    • Vaša je odgovornost da vam vizija bude u potpunosti jasna. A zatim možete zatražiti pomoć i od drugih.
    • U zajednici postoji velika pomoć za poduzetnike ako je znate potražiti: ja sam, recimo, naučila knjigovodstvo od jedne volonterske grupe penzionisanih računovođa.
    • Okružite se ljudima koji vas podržavaju. Mnogo ljudi mi je reklo da sam suluda što započinjem svoj biznis kao samohrana majka. Međutim, oko mene je bilo i nekoliko ljudi koji su imali povjerenja u mene.
    • Pomirite se s činjenicom da nećete odmah znati sve raditi, ali i da ćete to moći naučiti.
    • Oformite svoju “grupu za promišljanje” koju čine 2 do 3 osobe koje su spremne da razmotre vaše nove ideje svakih nekoliko sedmica. Trishina grupa sarađivala je čak 10 godina.
    • Budite svjesni da će biti teško i to prihvatite.

    Izvor: shine.yahoo.com


  •  
  • 26.05.2015
  •  
EDUKACIJSKI CENTAR "NAHLA" TUZLA
Mitra Trifunovića Uče bb, 75000 Tuzla

Tel/Fax: +387 35 205 699
E-mail: info@tuzla.nahla.ba